Marketing pentru non-marketeri: 3 trucuri de supraviețuire rapide și “murdare”
Marketingul nu trebuie să fie complicat. Trebuie să țineți cont doar de 3 reguli simple!
Faceți un exercițiu de imaginație: trebuie să găsiți candidați pentru participarea la un eveniment organizat de compania voastră pentru a afla mai multe despre oportunitățile oferite de aceasta. Evenimentul poate fi ținut sub forma unei întâlniri de networking, a unui webinar sau a unui eveniment online – indiferent de modul de desfășurare, trebuie să îi atrageți pe participanți.
Din moment ce lumea nu funcționează ca in filmul Field of Dreams („Dacă o construiești, vor veni …”), cum poti găsi persoane interesate și cum le poti face să participe la evenimentul tău?
Când nu sunteți un om de marketing specializat, construirea unui plan de marketing pentru o astfel de sarcină poate fi un efort copleșitor. Pentru a vă ajuta să începeți, iată trei reguli de bază ale marketingului pentru non-marketerii (bonus: acestea se aplică tuturor sarcinilor de marketing pe care le aveți de făcut):
1. Cunoaște-ți publicul
Când vă gândiți la ce canale de marketing să folosiți și cum să creați mesajul, gândiți-vă că voi sunteți publicul și răspundeți la următoarele întrebări:
- Care este profilul demografic al publicului țintă? (Vârsta, sexul, rasa, etnia, nivelul de educație etc.)
- Pe ce tip de canale de social media sunt ei activi?
- Care este primul lucru pe care ei îl fac dimineața – își verifică e-mailurile, citesc ziarul, urmăresc canalele de știrile locale?
- Cum arată ziua lor? Sunt la un birou sau petrec mai mult timp afară? (Acest lucru ajută să știți daca vor primi informația pe telefonul mobil sau pe desktop.)
- De ce tip de informații sunt interesați și cum puteți voi sa aliniați mesajul vostru cu nevoia lor?
- Există un anumit limbaj sau jargon pe care îl folosesc, și care va da autenticitate mesajului vostru?
Există multe alte întrebări asemănătoare, dar ați prins ideea, știți cam ce trebuie sa urmariți. Construiți această listă de întrebări în funcție de audiența voastră și pe ceea ce încercați să promovați. Important este să gășiți publicul țintă cu ajutorul canalelor pe care acesta este deja activ, în loc să încercați să le creați noi obiceiuri de a se informa.
2. Creați numai conținut de calitate
Majoritatea marketerilor au propriile variante ale acestei reguli, dar toate se bazează pe prima regulă. Scopul este să vă asigurați că orice conținut sau mesaj creați rezonează și este valoroasă pentru publicul vostru țintă.
Când am lucrat în marketingul de conținut, testul nostru suprem era: „Dacă din mesajul tău scoți orice menționare a brand-ului, cititorul ar fi interesat să îl citească?”
Dacă răspunsul este da, atunci publicați-l – asocierea unei mărci cu un conținut de calitate duce la un mesaj puternic. Dacă răspunsul este nu, reveniți la „planșetă”.
Luna trecută, am participat la un workshop de marketing iar unul dintre invitați a avut o replică genială și concisă pe care o voi împrumuta aici:
Vedeți? Simplu! Oh, și nu uitați un call to action (CTO sau mai pe românește solicitarea unei actiuni din partea utilizatorului)
3. Urmăriți, măsurați, testați și optimizați
Acest lucru poate fi cel mai intimidant, dar există o mulțime de resurse online (iar dacă sunteți deja un client al Ossiris Marketing, suntem aici pentru a vă ajuta!) care vă vor îndruma în perioada de la început.
Până la urmă, toată lumea lucrează cu resurse limitate de timp și bani. Însă pe termen lung, nu vă veți putea permite să faceți totul singuri. Așadar, respirați adânc și începeți să vă dați seama ce puteți face:
-
Urmăriți-vă acțiunile de marketing utilizând link-uri unice.
Link-urile unice oferă Google Analytics și altor platforme informații despre locul de origine al paginilor web utilizând fragmente de cod numite UTM (nu vă faceți griji – este mult mai puțin complicat decât se pare). Prin identificarea sursei conținutului sau a campaniei, puteți să determinați exact ce părți de conținut au adus utilizatorii pe site-ul vostru și prin ce canal. De exemplu, Google are un constructor de adrese URL unice ușor de utilizat.
-
Măsurați actiunile de marketing.
Determinați impactul (reach – numărul de persoane care au văzut acțiunea) și impactul (numărul de conversii sau angajamente pe care le-a determinat acțiunea), utilizând informațiile derivate din legăturile voastre unice.
-
Testați mesajele, direcționarea, sincronizarea, etc. pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru publicul vostru.
Puteți (și ar trebui) să testați totul de la proiectarea site-ului până la timpul de trimitere a mesajelor prin e-mail. Testarea vă va ajuta să aflați ce funcționează cel mai bine pentru a ajunge direct la audiența voastră.
-
Optimizați-vă marketingul.
În sfârșit! Utilizați informațiile pe care le-ați adunat din urmărirea, măsurarea și testarea acțiunilor de marketing pentru a lua decizii în cunoștință de cauză cu privire la ceea ce aduce cele mai multe conversii și cum să alocați cât mai eficient resurse, întotdeauna insuficiente…
Chiar dacă vă simțiți descurajat, trebuie șă știți că puteți începe cu acțiuni mici dar semnificative – doar porniți! Dacă respectați aceste trei reguli, acțiunile voastre de marketing va aduce profituri din ce în ce mai mari pentru voi si compania voastră.
Daca încă nu aveți curaj, noi suntem aici sa vă ajutăm să faceți primii pași și să vă învățăm cum vă puteți ocupa singuri de conținutul de pe site-ul dumneavostră și de pe rețelele de socializare.
Sună acum la 0741.559.999 sau trimite un mail aici.
More From This Category
16 motive pentru care firma ta are nevoie de marketing prin social media
De ce am nevoie de social media pentru afacerea mea? (oricine iti poate spune ca ai nevoie de marketing pe rețelele de socializare pentru afacerea ta, dar cel mai important este DE CE AI NEVOIE DE ASTA?)Știați că 90% dintre toți oamenii de marketing spun că...
Niciun Rezultat
Pagina căutată nu a fost găsită. Încercați o căutare mai profundă sau folosiți navigarea de deasupra pentru localizarea postării.
Marketing funnel sau pâlnia de vânzări
Etapele Funnelului de Marketing Explicate (Pentru Non-Marketeri) Hai să vorbim despre o revoluție în lumea afacerilor și marketingului! În ultimii ani, tehnologia a făcut pași uriași și a adus cu ea schimbări incredibile în felul în care interacționăm cu clienții și...
0 Comentarii